תחנות רדיו בישראל

תחנות הרדיו המושמעות והנפוצות בישראל

תחנות הרדיו המושמעות והנפוצות בישראל

תחנות רדיו בישראל מקומיות

תחנות הרדיו בישראל כוללות את התחנות המקומיות והן כוללות את כלל האזורים, כאשר בכל אזור ישנה תחנת רדיו אחת לפחות המייצגת את האזור כולו. התחנה האיזורית בעלת תכנים מקומיים המתאימים לאוכלוסייה, לתחומי העניין בה. ומקדמות מידע רלוונטי לאזור ואף את קבוצות הספורט המקומיות. בצפון ובדרום התחרות אינה גדולה (רדיו חיפה / רדיו צפון אל מול רדיו דרום) ובה התחנות המקומיות שולטות בצורה כמעט אבסולוטית, בניגוד לאזור המרכז בו ניתן למצוא את תחנות: רדיו ללא הפסקה, רדיוס, רדי ולב המדינה, רדיו 99 וכמובן רדיו תל אביב. היתרון בפרסום ברדיו מקומי הוא הנגישות – האופציה לפרסם ברמה מקומית ובאמצעי המדיה השולט באזור באמצעות תכנים ייחודיים המתאימים לאוכלוסייה המאזינה, התחושה שנוצרת בעקבות פרסום בתחנות המקומיות היא של קירבה וזהות.

Current location
World radio day 1

תחנות רדיו בישראל ארציות

ישנן 5 תחנות עיקריות שנחשבות כתחנות רדיו ארציות מכלל תחנות הרדיו בישראל והן:

גלגל"צ, גל"צ, רשת ג', רשת ב' ו-88fm

כאשר 3 התחנות האחרונות הן מה שהוכר בעבר כ"קול ישראל".

בתחנות קול ישראל, יכול לפרסם כל עסק מסחרי אשר חפץ בכך גם חסויות וגם תשדירים, כאשר בגל"צ וגלגל"צ השייכים למשרד הביטחון ובעצם, למדינה, יכולים לפרסם אך ורק מלכ"רים ועמותות (תשדירים), ועסקים מסחריים המעוניינים לפרסם יכולים לעשות זאת באמצעות תשדירי חסות באורך של 10 שניות.

היתרון המשמעותי בפרסום בתחנות הרדיו בישראל שפונים לכלל הארץ הוא כמות הקהל הבלתי מוגבלת של של המאזינים למסר הפרסומי. מדובר על תחנות הרדיו בעלות נתוני ההאזנה הגבוהים ביותר בישראל (גלגל"צ בעלת כ-2 מיליון מאזינים מדי יום).

תחנות רדיו בישראל מגזריות

כאשר חלק משמעותי ממדינת ישראל נשלט על ידי מגזרים, גם אל תחנות הרדיו בישראל הגיעו תחנות רדיו ייעודיות שמותאמות ופונות לאוכלוסיות אלו ולמגזרים השונים: רדיו פרוויה לקהל הרוסי, רדיו רקע לקהל האתיופי / רוסי, רדיו קול חי ורדיו קול ברמה לקהל הדתי לאומי / חרדי, רדיו א-שאמס לקהל הערבי ועוד הרבה תחנות נוספות… כל אלה מציעות תוכן ייעודי עבור האוכלוסיה הספציפית ומקדמות מסרים בעלי משמעות לאוכלוסיות אלו. אפשרויות הפרסום בתחנות אלו רבות ומגוונות! ניתן לפנות לקהלים נקודתיים באמצעות תשדירים מתורגמים לשפה הרלוונטית, ולהגיע בצורה מושלמת לפלח השוק שמאזין פחות לתחנות הרדיו הפופולריות בעברית.

Holocaust Remembrance Day
Analysis

נתוני האזנה בתחנות הרדיו בישראל

הרדיו הוא אמצעי מדיה חשוב במיוחד בכל תכנית מדיה ובכל תמהיל עבור חברות מובילות בשוק הישראל. כאשר כ-4 מיליון אנשים מאזינים מדי יום לכלל תחנות הרדיו בישראל, זהו לא נתון שניתן להתעלם ממנו. תחנות הרדיו המקומיות מגיעות יחדיו לכ-3 מיליון מאזינים מדי יום (בניטרול חפיפה בין תחנות) ותחנות הרדיו המקומיות אוספות יחדיו כמיליון מאזינים נוספים. בין תחנות הרדיו המקומיות המובילות ניתן למצוא את רדיוס 100fm, לו כ-260 אלף מאזינים מדי יום, רדיו 99fm עם כ-320 אלף מאזינים מדי יום ובנוסף תחנות מובילות נוספות כמו רדיו חיפה, רדיו לב המדינה ורדיו דרום.

רוצים לדעת עוד על פרסום ברדיו?

כנסו עכשיו למאמרים שלנו

×

מעוניינים לפרסם ברדיו?

אחד מאיתנו ישמח לעמוד לשירותכם עם הצעה משתלמת!

×